HALKLA İLİŞİKİLER VE TANITIM

Meslek Yüksekokulu

Bölüm Hakkında

Küreselleşme sonucu, dünya neredeyse tek pazar haline gelmiş, işletmeler arası rekabet kıyasıya yoğunlaşmıştır. Pazarlarda, aynı mamulün ve hizmetin farklı tipleri ve çeşitleri yer almakta, işletmeler, ürün satabilmek için üretilen ürün ve hizmetleri tanıtmak ve pazarlamak için yoğun iletişim çalışmalarına başvurmaktadır. Böylesine bir ortamda, farklılaşmanın yolu, halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmalarından geçmektedir. Bu çerçevede reklam ve halkla ilişkiler sektörlerinde ve iletişimin diğer farklı alanlarında, yetkin ve profesyonel iş gücüne olan ihtiyaç da her gün artmaktadır. Buna bağlı olarak İşletmeler günümüzde sadece kaliteli mal ve hizmet üretmenin ötesinde mevcut ve potansiyel hedef kitleleri uzun vadeli interaktif bir iletişim kurmak zorundadır. Çalışanların, müşterilerin, potansiyel müşteri adaylarının, ortakların, sivil toplum kuruluşlarının kurumlardan beklentileri gün geçtikçe artmaktadır. Rekabet ulusal sınırlardan küresel boyuta geçmiş durumdadır. Halkla İlişkiler bir nevi kurum ile hedef kitlesi arasında iletişim köprüsüdür. Bu noktada “Halkla İlişkiler ve Tanıtıma” büyük görev düşmektedir. Marka iletişimine, kurum kimliğine, medya ile ilişkilere, kurumsal iletişim çalışmalarına, pazarlama iletişimine yönelik uygulamaların başarılı ile gerçekleştirilebilmesi noktasında kalifiye personele olan istihdamı gündeme getirmektedir. Bu bilgiler ışığında halkla ilişkiler ve tanıtım programının amacı; sektörün ihtiyaç duyduğu, teorik ve uygulama altyapısı olan, vizyon sahibi, yeniliği iş süreçlerine aktarabilecek ve farklılığını ortaya koyabilecek mezunlar yetiştirmektir.

Çalışma Olanakları

Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı çok geniş bir çalışma sahasına sahiptir. Programdan mezun olan öğrenciler yalnızca halkla ilişkiler ve reklamcılık ajanslarında değil, tüketiciye ürün ve hizmet sunan, müşterileri ile iletişimi iş odağına yerleştiren her kuruluşta çalışma olanağı bulacaktır. Halkla İlişkiler Şirketleri, Reklam Şirketleri, Çeşitli özel ve kamu kuruluşlarının halkla ilişkiler bölümleri, Pazarlama Şirketleri, Özellikle bu tür donanımlı elemanlara gereksinim duyan çeşitli KOBİ’ler, Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilme olanağına sahiptirler.

Dersler Hakkında

Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı öğrencilerine ilk yarıyılında iletişime giriş, halkla ilişkiler ve işletme gibi temel teorik dersler verilmektedir. Eğitimin kalan üç yarıyılında ise iletişim süreçleri bir bütün olarak ele alınarak; yeni iletişim ortamları, halkla ilişkilerde yeni eğilimler, pazarlama, reklamcılık, örgütsel davranış, pazarlama araştırmaları, medya ve medya planlaması gibi dersler sunulmaktadır. Bu kapsamda ulusal ve uluslararası alanlardaki son yenilikler ve gelişmeler incelenmekte, öğrencilerin edinmiş oldukları temel bilgiler örneklerde pekiştirilmektedir. Bu alanlarla ilgili teorik derslerin yanında uygulamalı eğitime ağırlık verilmekte, proje ve stajlar teşvik edilmektedir.

ÇAP Yapılabilecek Anadal Programları

HALKLA İLİŞİKİLER VE TANITIM anadal programından Çift Anadal yapılabilecek ikinci anadal programları;

Dikey Geçiş Yapılabilecek Anadal Programları

Halkla İlişkiler ve Tanıtım programından Dikey Geçiş yapılabilecek anadal programları;

Nişantaşı Meslek Yüksekokulu – Halkla İlişkiler ve Tanıtım – – Halkla İlişkiler ve Tanıtım
0. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
HAZ-1 İngilizce HAZIRLIK-I Zorunlu
Toplam 0 0 0
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
OATA153 İngilizce ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu
OHIT157 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER I Zorunlu
OHIT159 Türkçe TEMEL REKLAMCILIK Zorunlu
OHUK153 Türkçe TEMEL HUKUK Zorunlu
OISL155 Türkçe İŞLETME Zorunlu
OTRD153 İngilizce TÜRK DİLİ I Zorunlu
OYDL181 Türkçe İNGİLİZCE I Zorunlu
Toplam 14 4 0
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
OATA154 İngilizce ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu
OHIT152 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER II Zorunlu
OHIT154 Türkçe KİTLE İLETİŞİM Zorunlu
OHIT156 Türkçe YENİ MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER Zorunlu
OHIT158 Türkçe İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu
OTRD154 İngilizce TÜRK DİLİ II Zorunlu
OYDL182 Türkçe İNGİLİZCE II Zorunlu
Toplam 15 6 0
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
OHIT253 Türkçe TEMEL GAZETECİLİK Zorunlu
OHIT263 Türkçe MEDYA OKURYAZARLIĞI Zorunlu
OHIT267 Türkçe KİŞİLERARASI İLETİŞİM Zorunlu
OISL273 Türkçe PAZARLAMA YÖNETİMİ Zorunlu
OSTJ251 Türkçe STAJ / BİTİRME PROJESİ I Zorunlu
SECHIT3 Türkçe HIT 3. YY BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER Seçmeli
Toplam 7 6 0
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
OGRF272 Türkçe REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ Zorunlu
OHIT270 Türkçe DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ Zorunlu
OHIT272 Türkçe MEDYA VE MEDYA PLANLAMASI Zorunlu
OSTJ252 Türkçe STAJ / BİTİRME PROJESİ II Zorunlu
SECHIT4 Türkçe HIT 4. YY BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER Seçmeli
Toplam 5 6 0
SECHIT3 – HIT 3. YY Bölüm Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
OISL271 Türkçe YÖNETİM VE ORGANİZASYON Seçmeli
OSOS283 Türkçe SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli
OYDL265 Türkçe İŞ İNGİLİZCESİ Seçmeli
SECHIT4 – HIT 4. YY Bölüm Seçmeli Dersler
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü
OHIT276 Türkçe HALKLA İLİŞKİLERDE YAZIM TEKNİKLERİ Seçmeli
OHIT278 Türkçe MARKA YÖNETİMİ Seçmeli
OISL276 Türkçe İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU Seçmeli
Foto Galeri
Back to top of page
×