Bölüm Hakkında
Dijital Oyun Tasarımı bölümü geleneksel oyunların sanal dünyada gerçekleştirmeyi ve yeni oyun şekil ve tarzları üretmeyi hedefleyen ve ileri derecede bilgisayar performansı ve animasyon bilgisi gerektiren bir alandır. Bölümün amacı ileri derecede beceri ve yeteneklerle donatılmış, temel hareket yaratma ve animasyon anlatım ilkelerini en yeni dijital teknik ve üretim yönetimlerine uygulayabilen, her çeşit platforma dünya standartlarında içerik üretebilecek, pratik uygulamalarla eleştirel ve estetik değerleri harmanlamış kişiler yetiştirilmesidir. Bu bölüm mezunları sadece dijital oyun sektöründe değil medyanın çeşitli alanlarında, illüstratör, çizgi film tasarımcısı, animasyon sanatçısı, video-kurgu operatörü, yapımcı, özel efekt operatörü, 2d ve 3d modelleme uzmanı, karakter tasarımcısı, multimedya şirketleri, reklam ajanslarında iş sahibi olacaklardır.
Çalışma Alanları
Mezun öğrenciler oyun tasarımcısı, görsel tasarımcı, programcı, arayüz geliştirici ve ses editörü gibi farklı alanlarda iş bulma imkanına sahip olur. Kendi şirketlerini açarak yönetici olabilir. Kendi oyunlarını geliştirerek pazarlayabilir. Sektörde birçok farklı firmada çalışma yeterliliğine sahip olur. Bunlardan bazıları aşağıdaki gibidir:
-Oyun Firmaları
-Animasyon ve Modelleme Şirketleri
-Grafik Tasarım Firmaları
-Reklam Ajansları
-Film ve Ses Prodüksiyon Şirketleri
Bunlarla birlikte mezun olan öğrenciler lisans eğitiminden sonra yüksek lisans ve doktora yapıp akademisyen olarak da kariyerini sürdürebilir.
Dersler Hakkında
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’nde öğrenciler teorik derslere ek olarak uygulamalı dersler ile yaparak-yaşayarak öğrenme imkanına sahip olur. İlk yılda oyun tasarımının temelleri, oyun ve kültür, oyun programlama, dijital oyun tarihi ve oyun geliştirme dersleri ile alanın temel bilgileri kazanılır. İkinci yılda 2D ve 3D grafik animasyon, oyun ve mitoloji, oyun sanatı ve estetiği ve ileri oyun geliştirme dersleri ile alana yönelik bilgiler öğrenilir. Sonraki yıllarda tüm bilgiler geliştirilerek alınacak olan görüntü işleme teknikleri, sanal gerçeklik ve teknolojileri, karmaşık oyun mekanikleri, oyun sanatı ve estetiği, arayüz ve interaksiyon tasarımı, güncel oyun motorları, oyun deneyimi ve data analizi, oyunlar için ses ve müzik, dijital oyun sektörü, sanat ve kültür yönetimi, estetik storyboard, ileri üç boyutlu animasyon, karakter tasarımı, oyun ve sanat, siber kültür ve sanal dünyalar, internet ortamında oyun, grafik temelleri, fotoğrafçılık, iş başında mesleki uygulamalar vb. dersler ile bölüm tamamlanır.