Öğrenci Konseyi nasıl seçilir, görevleri nelerdir? Öğrenci Konseyi'nin yönetimdeki söz hakkı konusunda bilgi alabilir miyim?

İki yılda bir Kasım ayında Üniversitemiz Rektörlüğü adına, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığının gerçekleştirdiği seçim sonucunda Öğrenci Konseyi üyelerini belirlenir ve birimleri oluşturulur. Öğrenci Konseyi üyeleri üniversitemiz içinde düzenlenen her türlü etkinliğin koordine edilmesinde ve konseyin diğer çalışmalarının yürütülmesinde etkilidir. Öğrenci Konseyi bu çalışmalarını yürütürken üniversitemizdeki tüm birimlerle işbirliği içindedir.

Üniversiteniz hakkında nereden, nasıl bilgi alabilirim?

Nişantaşı Üniversitesi Rehberlik ve Kariyer Daire Başkanlığı’ndan bilgi alabilirsiniz. 0212 210 10 10 no’lu telefondan ulaşabilir ya da info@nisantasi.edu.tr adresine mail atabilir, www.nisantasi.edu.tr adresinde bulunan Nişantaşı Üniversitesi Online Destek Hattı’ ndan bilgi alabilirsiniz. Ayrıca www.nisantasi.edu.tr ve http://aday.nisantasi.edu.tr adresinden ilgili fakülte ve bölümlerin bilgilerine ulaşabilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi’ni Facebook, Twitter ve Instagram üzerinden takip ederek sorularınızı bizlere ulaştırabilirsiniz.

Üniversitenize giriş koşulları nelerdir?

Lise veya dengi bir öğretim kurumundan mezun öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonrasında üniversitemizin ÖSYS puanına göre öğrenci alan programları tercih etmeleri ve bu programlardan herhangi birine ÖSYM tarafından yerleştirilmeleri durumunda üniversitemizde öğrenim görmeye hak kazanırlar.

Üniversitenizin Kurucu Vakfı'nın adı nedir? Üniversiteniz ne zaman kuruldu?

Nişantaşı Üniversitesi, Nişantaşı Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından 2010 yılında kurulmuştur.

Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümleriniz neler?

Grafik Tasarımı, Müzik, Sahne ve Gösteri Sanatları, Tekstil ve Moda Tasarımı ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu bölümlerimize özel yetenek sınavıyla öğrenci alıyoruz. Özel Yetenek sınav tarihlerini web sayfamızda duyuruyoruz.

Nişantaşı Üniversitesi’nde önlisans programları var mı?

Nişantaşı Meslek Yüksekokulu bünyesinde önlisans programlarımız bulunmaktadır.

Nişantaşı Üniversitesi lisans programlarına ÖSYM'nin yapacağı yerleştirme dışında kayıt olabilmem mümkün mü?

Evet, Özel Yetenek Sınavı ile de Grafik Tasarımı, Müzik, Sahne ve Gösteri Sanatları, Tekstil ve Moda Tasarımı, Hava Trafik Kontrol ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu bölümlerine kayıt olunabilmektedir.

Nişantaşı Üniversitesi'nde ek kontenjan ile kayıt yaptırabilir miyim?

İlk yerleştirme sonrasında açık kalan kontenjanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Ek Yerleştirme Kılavuzu’ndan takip edebilirsiniz.

Nişantaşı Üniversitesi'nde yabancı uyruklu öğrenci kontenjanı var mı?

Evet, var. Lisans programlarımıza yabancı uyruklu öğrenci kabulü, YÖK’ün ilgili yönetmelik hükümleri ve Senato tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar çerçevesinde yapılır.

Dikey Geçiş ile Nişantaşı Üniversitesi'nde öğrenim görmek mümkün mü?

Üniversitemiz dikey geçiş yolu ile öğrenci kabul etmektedir. Kontenjanlar ve puanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzu’ndan takip edebilirsiniz.

Başka bir üniversiteden Nişantaşı Üniversitesi'ne yatay geçiş koşulları nelerdir?

YÖK tarafından denkliği belirlenen yurtiçi veya yurtdışı bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer bir lisans programından yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri dikkate alınarak, Yönetmelik tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar çerçevesinde yapılır.

Üniversitenizde Misafir Öğrenci statüsünde ders almak mümkün mü?

Bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olan adayların herhangi bir programda kayıtlı olmadan üniversitemizde sunulan dersleri “Misafir Öğrenci” statüsünde almaları mümkündür. Misafir Öğrenci kabulü, YÖK’ün ilgili mevzuat hükümleri ve Yönetmelik tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır. Misafir öğrencilere aldıkları dersleri ve notları gösteren bir belge verilir.

Üniversitenin öğrenim dili nedir?

Üniversitemizde öğrenim dili Türkçe’dir.

Nişantaşı Üniversitesi'nde Çift Anadal ve Yandal Programlarınız var mı?

Üniversitemiz, öğrencilerine ana lisans programlarına ek olarak ikinci bir dalda lisans diploması alma ya da bir yandal programında öğrenim görme olanağı tanımıştır. Nişantaşı Üniversitesi lisans öğrencileri, istedikleri ve gerekli koşulları yerine getirdikleri takdirde “Çift Anadal” (doublemajor) ve “Yandal” (minor) programlarına girebilmektedirler.

Exchange / Erasmus Öğrenci Değişim Programlarınız var mı?

Nişantaşı Üniversitesi, yurtdışından çeşitli ülkelerle yaptığı anlaşma ya da imzaladığı protokollerle çok sayıda üniversite ile işbirliği içindedir.

Kayıt dondurma yapılabilir mi?

Öğrenciler, belgelemek koşulu ile sağlık, askerlik, maddi, aile, kişisel, akademik, yurtdışında eğitim, beklenmedik zorunlu olaylar gibi nedenlerle kayıt dondurma başvurusunda bulunabilirler. Yeni öğrenciler, ancak üniversiteye kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra kayıt dondurma başvurusunda bulunabilirler.

Üniversitenizde hangi burslar verilmektedir?

Üniversiteye Giriş Başarı Bursu, Üniversite İçi Başarı Bursu, Spor Bursu, Tercih Bursu, Nişantaşı Eğitim ve Kültür Vakfı Bursu gibi.

Öğrenci Değişim Programları çerçevesinde Erasmus ve İkili Değişim Programı başvuru koşulları nedir?

Erasmus+ Değişim programı kapsamında öğrencilerimizin minimum 2,20 not ortalamalarının olması ve yabancı dil sınavından minimum 50 puan almaları gerekmektedir. Değişim programlarına meslek yüksekokulu ve fakültelerdeki bölümlerde okuyan öğrencilerimiz 2’nci sınıftan itibaren faydalanabilirler. Erasmus+ programları altında bir diğer önemli program da Erasmus+ stajıdır. Öğrencilerimiz okudukları alana ilişkin olarak 2 ila 12 ay arasında Avrupa’da bir şirkette staj görme şansı yakalayabilirler. Birinci sınıfı bitiren öğrencilerimizin minimum 2,20 not ortalaması ve yabancı dil sınavından minimum 50 puan almaları koşuluyla programdan faydalanma şansları bulunmaktadır.

Erasmus Programı ile hangi ülkelere öğrenci gönderiyorsunuz?

Erasmus+ programı ile öğrencilerimiz Avrupa’da; Avusturya ,Belçika, Bulgaristan, Hırvatistan, Güney Kıbrıs Rum Cumhuriyeti, Çek Cumhuriyeti, Almanya,Fransa, Yunanistan,Macaristan, İtalya,Hollanda, Litvanya, Polonya,Ukrayna, Portekiz, Romanya, Slovakya, Slovenya ve İspanya’daki anlaşmalı üniversitelerimize gitme şansını yakalayabilirler. Üniversitemizin, Erasmus+ programı kapsamında; Avrupa’daki 20 ülkede 105’in üzerinde anlaşması bulunmaktadır. Program kapsamındaki anlaşmalı üniversitelerimiz ile ilgili ayrıntılı bilgiye linkten ulaşılabilir: Ülke/Üniversite ve Bölümler

Nişantaşı Üniversitesi olarak farklı bir yurtdışı öğrenci değişim programınız var mı?

Yurtdışı öğrenci değişim programlarına ek olarak Nişantaşı Üniversitesi’nin diğer programlar vasıtasıyla anlaşmamızın bulunduğu üniversiteler: Pukyong Üniversitesi (Güney Kore); Solbridge Üniversitesi (Güney Kore), International Burch Üniversitesi (Bosna Hersek).

İngilizce Hazırlık programı hakkında bilgi alabilir miyim?

  • Nişantaşı Üniversitesi Fakülte ve Meslek Yüksekokulu’nun öğretim dili İngilizce olan bölümüne kayıt yaptıran öğrenciler için zorunludur. Türkçe bölümlerdeki öğrenciler için isteğe bağlıdır.
  • Sene başında yapılan muafiyet sınavından başarılı olan öğrenciler Hazırlık okumadan direkt bölümlerine başlayabilirler.
  • İngilizce Hazırlık Programı: İngilizce Hazırlık Programı’nda modüler sistem uygulanmaktadır. Sene başında yapılan seviye belirleme sınavında öğrenciler 5 seviyeden birine yerleştirilirler (A1, A2, B1, B2, C kurları). Her bir kur için kendi içinde %80 devam mecburiyeti vardır.
  • Her bir kur 7 hafta sürmekte 8. haftasında final sınavı yapılmaktadır. Kur sonundaki final sınavından yeterli notu alan öğrenciler bir üst kura geçiş yapmaktalar. Yeterli puanı alamayan öğrenciler mevcut kuru tekrar etmek durumundalar.
  • Öğrencinin bölüme başlayabilmesi için en az B1 kurunu başarıyla bitirmesi gerekmektedir.
  • Zorunlu Yabancı Dil Dersleri:Yükseköğretim Kanunu gereği tüm lisans ve önlisans öğrencilerinin alması gereken zorunlu yabancı dil dersleri dört dönem olarak yürütülmektedir.
  • Seçimlik/Zorunlu Ek Yabancı Dil Dersleri:Öğrencilerimizin mesleki yabancı dil düzeylerinin geliştirilmesi amacıyla İngilizce dışında isteğe bağlı/zorunlu yabancı dil dersleri verilmektedir (Almanca, Fransızca, Çince, Rusça).

Kampüs olanaklarınız nelerdir?

Nişantaşı Üniversitesi olarak, hızla gelişen dünyada değişime ayak uydurmak ve donanımlı dünya vatandaşları yetiştirmek amacıyla kurduğumuz NeoTech Campus’ta gerçekleştirdiğimiz ezber bozan yeniliklerle geleceği bugünden yakalıyoruz. En büyük projemiz olan yeni kampüsümüzde Türkiye’yi yüksek teknolojiyle taçlandırdığımız ayrıcalıklı bir eğitimle tanıştırıyoruz. İstanbul’un kalbi Maslak’ta yer alan yeni kampüsümüzde yükselenin yalnızca yapılar değil, insan olmasına da özen gösteriyoruz. Öğrencilerimizin ve akademisyenlerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmek amacıyla tasarlanan kampüsümüzde kapı önlerinde yer alan bilgilendirme ekranları, ileri teknoloji projeksiyonlar, akıllı kürsüler, akıllı mikrofon ve akıllı sınıf kameralarıyla donatılan akıllı sınıflar yer alıyor. NeoTech Campus içinde yer alan derslikler, sağlık laboratuvarları, mahkeme salonları, geniş kullanım olanaklarına sahip eczacılık ve biyokimya laboratuvarları, havacılık ve denizcilik simülatörleri; mimarlık/iç mimarlık çizim laboratuvarları, mühendislik uygulama laboratuvarları, moda-tekstil atölyeleri, bilgisayar laboratuvarları, grafik tasarım atölyeleri, radyo-televizyon stüdyoları, büyük otel ve restoranların mutfaklarıyla boy ölçüşebilecek gastronomi mutfakları öğrencileri eğitimde bir adım ileriye taşıyor. Sanat ve spor olanakları olan, oldukça geniş bir açık alanı bulunan kampüsümüzde öğrencilerimiz yalnızca derslere değil, sosyal hayata da hazırlanıyorlar. Bilimsel ve teknolojik eğitime verdiği değeri öğrencilerine yansıtmak isteyen Nişantaşı Üniversitesi, yüksek teknoloji ile kurulan NeoTech Campus ile geleceğin gerçek sahibi gençleri Eğitim Devrimi’nin bir parçası olmaya davet ediyor.

Üniversitenizde kütüphane olanakları nelerdir?

Kütüphanemiz üniversitemizde yapılan eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemeyi, kullanıcılarının gerek duyduğu bilgi kaynaklarını sağlamayı, sağlanan bilgi kaynaklarını kütüphanecilik standartlarına uygun düzenlemeyi ve kullanıcılarına en hızlı şekilde ihtiyaç duyduğu bilgi kaynaklarını sunmayı amaçlamaktadır.

Kütüphanemiz 4878 m2lik bir alana sahiptir. Öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçladığımız kütüphane koleksiyonumuzda 30870 adet kitap ve 283 adet süreli yayın (gazete, dergi), çeşitli içeriklerde görsel işitsel yayınlar ve 7/24 dijital olarak ulaşılabilen sayısız bilgi kaynağı bulunmaktadır.

Kütüphanemiz uluslararası kütüphanecilik standartlarına uygun olarak işleyişini gerçekleştirmektedir. Yordam Kütüphane Otomasyon Programı kullanılan kütüphanede; kataloglama, ödünç işlemleri, rezerv, süreli yayın hizmetleri, kütüphaneler arası ödünç gibi hizmetler bu programda gerçekleşmektedir. Library of Congress Classification sistemine göre düzenlenen kaynaklar, açık raf sistemiyle kullanıcıların rahatlıkla tüm kaynaklara ulaşabilmelerini sağlamaktadır. Bunlar dışında Kütüphanemiz EKUAL (Elektronik Kaynaklar Ulusal Akademik Lisansı) kapsamında sunulan 17 veri tabanına erişim sağlamaktadır. Bu hizmet Tübitak ULAKBİM tarafından EKUAL kapsamında üniversitelere sunulmaktadır ve ücretsiz bir şekilde verilere kampüs içerisinden veya kampüs dışından erişim sağlanmaktadır. Ayrıca kütüphanemiz de bulunan yayınlarımız HF RFID akıllı kütüphane sistemiyle, tekil ve otomatik olarak tanımlanmaktadır.

Üniversitemiz idari ve akademik kadrosu ile öğrenciler kütüphanemizin üyesi olarak, kütüphane yönetmeliği doğrultusunda sağlanan tüm hizmetlerden yararlanabilmektedir. Kütüphanemizden yararlanmak isteyen dış kullanıcılar, kütüphane yönetiminden gerekli izinleri alarak kütüphanemizde bulunan kaynaklardan yararlanabilir, araştırmalarını yapabilir.

Üniversitenizde Çalışan Öğrenci Programı var mı? Bilgi alabilir miyim?

Nişantaşı Üniversitesi’nde öğrenciler, bir yandan eğitimlerini sürdürürken diğer yandan üniversite içinde veya yakın çevredeki firmalarda çalışma fırsatına sahiptirler. İlgi ve becerileri doğrultusunda, çalışan öğrenci programına başvuran öğrenciler eğer üniversite içerisinde çalışmak isterlerse, ihtiyaçlar ve uygunlukları ölçüsünde değerlendirilirler. Üniversite dışında çalışan öğrencileri, işbirliği yaptığımız danışmanlık firmaları aracılığıyla veya firmaların ihtiyaçlarına göre yönlendirerek uygun koşullarda çalışmalarına olanak sağlanır. Bu sayede iş deneyimi sağlanan öğrenciler, okurken para kazanmaya da başlar. Ayrıca yarı zamanlı olarak çalışmaya başlayan öğrencilerimizden, mezuniyetleriyle tam zamanlı çalışmaya devam edenler de mevcuttur. Çalışma programları öğrencilerin ders saatlerine göre düzenlendiği için, derslerinin aksaması söz konusu olmaz. Programa katılan öğrenciler, üniversitemiz içerisinde sağlık kültür ve spor daire başkanlığı, bilgi işlem, kariyer merkezi, kütüphane, kurumsal iletişim ve tanıtım, öğrenci işleri, mali işler gibi birimlerde görev yapar.

Sektör İlişkileri ve Mezunlar Ofisi'nin amacı nedir?

Sektör İlişkileri ve Mezunlar Ofisi Birimi’nin temel amacı, tüm öğrenci ve mezunlarımıza Türkiye’de ve dünyada, iş yaşamında tercih edilen ve hem kendilerini hem de kariyerlerini geliştirebilen profesyoneller olma yolunda destek olmaktır. Sektör İlişkileri ve Mezunlar Ofisi Birimi öğrencilerimizin ve mezunlarımızın kendilerini tanımalarına ve kariyer hedeflerini belirlemelerine yardımcı olur. Sektörleri ve meslekleri yakından tanımaları konusunda onlara destek verir. Bu amaçla seminerler, kariyer günleri organizasyonları düzenler. Birimimiz, tüm öğrencilerimizin istedikleri zaman uğrayabilecekleri ve kariyerleri ile ilgili her türlü konuda danışabilecekleri bir merkez olarak hizmet verir. Sektör İlişkileri ve Mezunlar Ofisi Birimi, tüm öğrencilerimizin okullarını bitirmeden kurumsal firmalarda stajlarını yapmalarını sağlayarak, iş hayatını tanımalarına ve kendilerini piyasanın isteklerine göre hazırlamalarına yardımcı olur. Ayrıca iş hayatını oluşturan firmalarla sıkı bir diyalog kurarak iş hayatının ihtiyaçlarını ve isteklerini öğrenir ve bu konuda öğrencileri yönlendirir.